فراست
آموزش هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سلامت و خدمات عمومی

لینک کوتاه :

در سال 20018 اپل واچ اپلیکیشنی رو طراحی میکنه که ضربان قلب یک فرد رو بر اساس اطلاعات خودش پیش‌بینی کنه و مثلا علائم نامنظمی ضربان قلب و آریتمی را تشخیص و خودش به اورژانس اطلاع بده و از طریق اون اپلیکیشن همه اطلاعات به اورژانس میرسه درحالی‌که بیمار بیهوش شده باشه و دسترسی فیزیکی نداشته باشه

یا نحوه کلیلک کردن ها و کار با اپلیکیشن ها میتونه درصد آلزایمری افراد را شناسایی و تشخیص بده این همه ثبت و ضبط اطلاعات افراد وبرای جمع آوری دیتا و ایجاد الگوریتم برای هوش مصنوعی است

مثلا بیمه ها بیاند اپل واچ بدهند که هرچه بیشتر ورزش بکنی پول بیمه ت کم تر بشه و وصلت بکنن به فروشگاه های خاص و خریدهای شما را زیر نظر داشته باشند و اگر غذاهای ناسالم میخری پول بیمه ت بیشتر بشه و اگر غذاهای سالم بخری پول بیمه ت کم تر میشه کاری که دارن با اپلیکیشن های برای بیمه ماشین انجام می دهند و از روی گاز و ترمز شما و اینکه بین خطوط جاده ای راننده میکنی یانه و تعیین می‌کنند که شما راننده پر ریسکی هستی یانه و چگونه  با چه سرعتیرانندگی میکنی بر بیمه ماشین شما موثر خواهد بود و این رو حساب کنید که چقدر دیتاهای خصوصی ثبت میکنه

رادیولوژی،انسان باید میلیون ها دیتاست های منظم راباید به آن منتقل کنیم و تگ کنیم و تایید کنیم دقیقا مثل رباتی که در سایت ها از تصویر ماشین یا آتش نشانی سوال میپرسه تا بتونیم به مرحله بعد بریم رادیولوژی هم به این تگ ها نیاز داره ماشین خودران هم همین شکل ،میتونه از مزگ و معلولیت انسان ها جلوگیری بکنه میتونه د مصرف سوخت کمک بکنه ترافیک رو حل کنه

آقای مایکل وولدریچ فضا در کتاب تاریخچه هوش مصنوعی جوری میچینه که شاید به نقطه ای برسیم که خونه ها نیازی به داشتن ماشین نباشه مثل شبکه برق که میتونه میزان مصرف رو شیفت کنه که برق قطع نشه و اینکه ما در خونه ها مون همه یک چاه آب نداریم هوش مصنوعی هم میتونه کاری بکنه که داشتن ماشین در خانه نیازی نباشه یعنی بر اساس پیش‌بینی های روتین آدم های شهر ماشین های خودکار را در داخل شهر توزیع کنه و هرچه لازم داری مثل یک آژانس بیاد درخونه تون و شما را سوار کنه ببره و ماشین رو مشترکا آدم های زیادی استفاده بکنه و چقدر در منابع و ترافیک و آلودگی تاثیر داشته باشه همان طور که دیگه خودمون ترشی و نان نمی پزیم و تنور نداریم میتونیم ماشین رو هم نداشته باشیم مساله ای که ماشین خودران دارد ادراک سه بعدی ازمحیط یعنی ماشین خودران بدونه چه زمانی از روزه ودقیقا بدونه کجاست و تهدید ها از کجا میان هوا بارانی هست، مدارس تعطیله یا اینکه تصادف شده و ترافیک شده چه تاثیری داره

شرکت مرسدس بنز تست یک ماشین خودران از مونیخ تا اودنزا در دانمارک رو داشتند ،در مسیر رفت و برگشت هر پنج و نیم مایل به تصحیح دیتا نیاز داشته و انسان باید دستشو به فرمون می گرفت و کمکش میداد و تصحیح لازم داشت در این پروژه بیشترین مسیری که ماشین خودران خودش میره ۱۰۰ مایل است ماشین خودران الان دیگه وجود داره و چیز عجیبی نیست و الان بحث جنرال و تجاری سازی هست که همه از آن استفاده کنند برای ماشین خودران پنج سطح دخالت انسان در نظر گرفته شده ۱ سطح یک دخالت مطلق انسان در گاز و ترمز و راندن ماشین سطح 5 اصلا ماشین فرمون نداره و همه مثل سرنشین میشینن توی ماشین و میگن که ماشین های خودران تسلا در سطح دو هستند و شده که در این سطح آدمی رو هم به کشتن بدهند هر شرکتی که در ماشین خودران بخواهد فعالیت کنه باید یک فرمی را در آمریکا پرکند به نام گزارش انفکاک از راننده انسانی باید نوشته بشه هرچند مایل انسان ها مجبور شدند در رانندگی ماشین خودران دخالت کنند

خیلی نتایج ش جالبه ماشین خودران گوگل دخالت انسان در آن ابتدا هر پنج هزار مایل بوده که الان رسیده هر ۱۱ هزار مایل و این را با ماشین خودران مرسدس بنز که دخالت انسان در آن هر هزار مایل ۷۷۰ بار دخالت لازم داشته یعنی ما وارد عصری شدیم که دیگه نقاط قوت ها و ضعف کشورها کاملا تغییر کرده وقتی ماشین ها خودران بشن دیگه شرکت های ماشین که الان درجه یک هستند دیگه درجه یک نخواهند بود مثل مناطق صنعتی که تردد کامیون ها هم خودران شدند مثلا در استرالیا و کانادا در مناطق معدنی در بنادر هم که بار جه به جا می‌کنند یا فرودگاه ها هم میشه این کار رو کرد و ماشین ها را خودران کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.